Har provkört en dragbil


Jag har provkört en "hästbil" nyligen. En brungrå Honda RD8! Den hade nybytt kamrem och nya vinter och sommardäck. Lite pirr kände jag i magen. Jag verkar ha lite tur för privatsäljaren "har redan sex bilar" och har utöver detta inte alls bråttom att göra en snabb och smidig affär, utan han kunde överväga att vänta tills jag besiktat och sålt min lilla Skoda.

Äntligen vågar jag känna att jag kommer närmare min dröm om att ha en hästtransport och en bra dragbil. Det har tagit fem år för min ekonomi är inte den bästa men allt går framåt. Med små, små steg. Sedan hörde säljaren av sig igår också och sa:
"Du, du såg så glad ut när du fick provköra Hondan, vill du låna den i helgen och köra lite mer? Du binder dig inte till att köpa den." och jag sa "JAAA!"

Sedan fick jag förstås ångest och tänkte att jag kommer aldrig någonsin våga mig iväg på kurser och grejer med en häst som Galishimo, och efter våra år av motgångar. Men det kanske lossnar det också!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet